سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور از ملاقات با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود برای گفت‌وگو در مورد موضوعات «ویژه» امتناع نخواهد کرد.

لاوروف

به گزارش همشهری آنلاین وبه نقل از خبرگزاری رویترز، لاوروف این اظهارات را در یک کنفرانس خبری پس از گفت‌وگو با همتای اوکراینی خود، دیمیترو کولبا در ترکیه بیان کرد.

دیمیترو کولبا پس از نشست سه‌جانبه ترکیه، روسیه و اوکراین در آنتالیا گفت که درباره آتش‌بس پیشرفتی حاصل نشد. خواسته‌های روسیه به معنای تسلیم‌شدن اوکراین است. سیاست ثابت ما پیوستن به ناتو بوده است، اما درک می‌کنیم این اتفاق به‌زودی رخ نخواهد داد.

لاوروف نیز در خصوص مذاکرات با همتای اوکراینی‌اش گفت: «می‌خواهیم اوکراین یک کشور دوست و غیرنظامی باشد، نه تهدیدی علیه روسیه. عمو سام نمی‌تواند بار دیگر اقتصاد روسیه را نابود کند. ما هرگز از نفت و گاز به‌عنوان سلاح استفاده نمی‌کنیم.»

او افزود: «ارسال تسلیحات از سوی غربی‌ها به اوکراین بسیار خطرناک است و منجر به تشدید درگیری‌ها خواهد شد. اتحادیه اروپا با ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین همه اصول را زیر پا می‌گذارد.»

کد خبر 663175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha